Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Monday, March 31, 2008

    BOIKOT BARANGAN BELANDA!!


    Umat Islam sekali lagi dicabar, dihina dan dipijak. Terbaru Islam dimomokkan dengan sebuah dokumentari 15 minit berkaitan penghinaan terhadap al-Quran, Nabi Muhammad dan umat Islam sendiri. Setakat ini tiada tindakan tegas diambil oleh negara-negara Islam khususnya OIC. Hanya bantahan di PBB yang berakhir pada perbincangan umum semata-mata. Jika inilah yang sekadar dilakukan oleh pemimpin Islam maka Islam akan terus dihina oleh mereka yang takutkan cara hidup yang syumul ini. Filem ini sudah lama diwar-warkan namun baru menjadi topik hangat apabila Wilders secara berani meng'upload'kannya ke internet.

    Siapakah yang menghasilkan dokumentari pendek ini?

    Geert Wilders ialah pemimpin Dutch Freedom Party. Partinya memenangi 9 kerusi dari 150 kerusi yang dipertandingkan dalam 'Dutch Parliament'. Berdasarkan kajian terbaru menunjukkan partinya kini meraih populariti yang semakin meningkat. Beliau juga merupakan orang yang berperanan menyebarkan Islamophobia di Belanda apabila secara jahat mengatakan al-Quran ialah kitab fasis. Beliau mengatakan al-Quran perlu dikeluarkan dari bumi Belanda dan sepatutnya tidak mendapat tempat dalam undang-undang negara yang berdaulat kerana isinya yang menyebar fitnah serta seruan untuk membunuh. Berdasarkan temubual dengan Agensi berita Dutch GDP beliau memberi judul filem tersebut sebagai 'FITNA' kerana iamenjelaskan tentang ujian keimanan dan sinonim dengan kejahatan. "I use the term in an inverse sense because for me Islam ... is fitna". Bagi beliau kitab suci al-Quran yang ditayangkan pada awal dokumentari tersebut bukan sekadar teks simbolik tetapi bermaksud "Islam akan mengambil segala kebebasan kita, jika kita tidak bertindak menentangnya. "Islam can take away our freedom unless we act against it".

    Kenyataan-kenyataan ini menunjukkan beliau secara jelas menentang al-Quran. Apakah hukuman yang perlu diberikan kepada beliau? Saya percaya bukan Wilders seorang sahaja yang bertanggungjawab menyebarkan unsur fitnah dan kebencian ini bahkan dibelakangnya berdiri dan disokong oleh pertubuhan-pertubuhan, pemimpin negara dan orang perseorangan. Usaha paling awal yang boleh dilakukan oleh umat Islam ialah memboikot segala barangan dari Belanda. Mungkin ada pemimpin di sana yang mengeluarkan kekesalan berhubung isu ini tetapi sejauh mana kekesalan itu dikeluarkan kepada tindakan. Tiada tindakan, sekatan dan halangan yang dibuat di negara yang mengamalkan kebebasan tanpa batas ini. Begitu juga dengan negara Eropah yang lain.

    Di sini disenaraikan beberapa barangan keluaran Belanda yang perlu diboikot oleh umat Islam. Ini merupakan usaha paling kecil yang mampu dilakukan oleh umat Islam yang mempunyai rasa tanggungjawab dan ingin melihat Islam dimuliakan.

    • Barangan keluaran UNILEVER: Axe, Ben and Jerry’s, Bertolli, Best Foods, Brooke Bond, Colman’s, Cif, Dove, Findus, Glidat Strauss, Heartbrand, Hellmann’s, Imperial Margarine, Knorr, Lipton, Pepsodent, PG Tips, Sunsilk, Unox, Vaseline.
    • Restoran WindMill
    • Shell
    • Dutch Lady.
    • Barangan Elektrik Philips
    • sebahagian besar penaja Christian Albers
    • Syarikat yang mempunyai nama “contoh n.v.”

    2 comments:

    simpleshida said...

    Allahu Akhbar..
    bOikot..barangan belanda!!..
    especially SHel..

    jadi. gunakan tanpa was-was barangan yg colour iJO..
    eg. PEtroNAs.. Hilal.Halalgel.Mukmin..
    pendek kata yg iJO belaka laa..
    hehe..

    salam perjuangan...

    Anonymous said...

    Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Fragmentadora de Papel, I hope you enjoy. The address is http://fragmentadora-de-papel.blogspot.com. A hug.